26.01.2014

Portakallı Yumuş

Issız ve iştahlı blog, karnını doyurmak için Elif'in yapıdan geçmesini ve okulunun tatil olmasını bekliyormuş sanırım. İviit tatilimin miskin bir pazar gününde ne zamandır canımın çektiği portakallı ve tarçınlı bir şey'i yapayım dedim. Ne yazık ki "o şey" in ne olduğunu bilmeme gibi bir sorunum vardı.. yani tart desen değil, kurabiye çok sert, kek çok yumuşak, pasta hiç değil... Bilemedim, bulamadım, açtım yemek kitaplarını, blogları, o şeyi arıyorum... 

Ve sonra kendi iç sesime kulak verdim... Yulaf diyordu bana.. Evet! Yulafın kıtırlığı, kekin yumuşaklığı; kurabiyenin kişiye özel oluşunda birleşmeliydi! Ve tadına gelecek olursak tarçın ve portakal tabii ki başrolü alırken fındık ve vanilya da figüran olacaktı...

Sonra işte birisi yulaflı birisi de portakallı kurabiye tarifi bulup bu ikisini birleştirmek kalıyordu. Bu aşamada çok sevilen ölçü birimi "göz kararı" da bana çok yardımcı oldu. Ve işte sonuç icadım; "Elif'in Portakallı Yumuş Kurabiyesi":



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder